Intrebari frecvente - UnionClaim

Întrebări Frecvente întârzieri zboruri

  • Pot solicita rambursarea cheltuielilor suplimentare cauzate de întârzierea zborului?

    UnionClaim oferă ajutor în cazul zborurilor întrerupte, definite astfel în Regulamentul (CE) nr. 261/2004. Cheltuielile suplimentare nu fac parte din suma compensatorie.

    Deși este posibil să aveṭi dreptul de a solicita rambursarea cheltuielilor suplimentare, procedurile și rata de rambursare variază în funcție de compania aeriană. Pasagerii trebuie să dovedească cheltuielile și să demonstreze că a fost vina companiei aeriene.

    Puteți găsi mai multe informații pe blogul nostru.

  • Vă ocupați și de cazurile bagajelor întârziate sau pierdute?

    Momentan, UnionRight este specializată în obṭinerea compensațiilor pentru zborurile întârziate, anulate sau supra-rezervate.

  • Sunt eligibil pentru compensaṭie?

    Puteți verifica dacă aveți dreptul la compensaṭie cu ajutorul Calculatorului nostru - durează două minute și este complet gratuit.

    Pentru a obṭine compensaṭiile clienṭilor noștri, UnionClaim își desfășoară activitatea în baza Regulamentului (CE) nr. 261/2004 care este aplicabil.

    Zborurilor care pleacă din Uniunea Europeană, indiferent de compania aeriană care operează. Zborurilor care ajung în Uniunea Europeană, operate de o companie aeriană din UE.

    Puteți solicita compensaṭie pentru zborul întârziat atâta timp cât întârzierea la destinaṭia finală este de cel puțin trei ore. Regulamentul (CE) nr. 261/2004 este aplicabil zborurilor supra-rezervate cât şi zborurilor întrerupte de pierderea zborului de conexiune.

  • Care sunt condițiile in care pot obține despăgubiri ?

    1. Dacă zbori pe teritoriul UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE);

    2. Dacă aterizezi pe un aeroport din UE, venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE;

    3. Dacă decolezi de pe un aeroport din UE, către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE.

  • Zborul meu a intarziat mai mult de 3 ore, ce fac?

    Intră pe Verifica despagubirea și introdu detaliile zborului, după care vei fi contactat prin email sau vei fi sunat de către unul dintre consilierii noștri.

  • Ce drepturi am în cazul întârzierii zborului cu mai mult de 3 ore?

    1. Acoperirea cheltuieliilor aferente mâncării, serviciilor de cazare și transport între aeroport și unitatea de cazare;

    2. Obținerea unei compensații între 250 și 600 de euro în funcție de distanța zborului;

    3. Asigurarea transportului către destinația inițială din bilet sau către altă destinație, la alegerea ta.

  • Cui solicit rambursarea cheltuielilor suplimentare cauzate de întârzierea sau anularea zborului?

    Cheltuielile suplimentare vor fi asigurate de catre Compania Aeriană.

  • Care sunt actele necesare pentru solicitarea unei despagubiri din cauza intarzierii sau anularii unui zbor?

    • Confirmarea rezervării;

    • Boarding-Pass-ul aferent zborului în cauză;

    • Copia actului de identitate sau a pașaportului;

    • Confirmarea emisă de către compania aeriană privind întârzierea (dacă este cazul);

    • Corespondența purtată cu compania aeriană pănâ în acest moment (dacă este cazul).

  • Am vreun drept dacă ratez un zbor de legătură?

    DA, dacă zborurile au fost rezervate împreună și ai ajuns la destinația finală cu o întârziere de cel puțin 3 ore, ai dreptul la despăgubiri, cu excepția cazului în care întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare.

  • Am rezervat un zbor de la Barcelona la Roma. Din cauza traficului intens, am ajuns la aeroport cu întârziere, chiar înainte de închiderea porților și nu mi s-a mai permis să urc la bordul avionului. Am vreun drept în acest caz?

    NU, pentru că nu ați respectat obligația de a vă prezenta la check-in în termenul stabilit.

  • În cât timp primesc despăgubirea?

    Exista trei servicii de care poți beneficia în scopul primirii despagubirii, și anume:

    1. Serviciul Gold: Verificăm documentele și decidem printr-un proces rapid dacă te putem ajuta cu reclamația. Dacă decizia este una pozitivă, vom procesa reclamația ta imediat și vei primi banii în termen de 24 de ore de la semnarea ofertei.

    2. Serviciul Silver: Îți verificăm documentele și decidem dacă îți putem rezolva reclamația. Dacă decizia este pozitivă, vom procesa reclamația ta și vei primi banii în termen de 30 de zile de la semnarea ofertei.

    3. Serviciul Bronze: Transmite-ne detaliile zborului tău, iar noi cerem banii de la compania aeriană în numele tău - procedura poate dura o perioadă diferită de la caz la caz. După ce primim suma de bani, îți vom transfera compensația. Ne ocupăm rapid de întregul proces de la A la Z.

  • Care sunt situațiile în care NU se pot solicita compensații/despăgubiri din cauza zoburului întârziat?

    Despăgubirile nu se acordă în situațiile în care se impun așa numite circumstanțe extraordinare.

    Circumstanțele extraordinare pot conduce la una sau mai multe anulări sau la sosirea cu întârziere la destinația finală.

    Printre evenimentele care pot fi considerate circumstanțe extraordinare se numără deciziile de gestionare a traficului aerian, instabilitatea politică, riscurile la adresa securității și condițiile meteo nefavorabile.

  • Care este cadrul legal pentru drepturile pasagerilor traficului aerian?
  • Care sunt companiile aeriene obligate să respecte drepturile prevăzute de regulamentele Uniunii Europene?

    Toate companiile care operează în spațiul aviatic al Uniunii Europene sunt obligate să respecte regulamentele UE, inclusiv companiile românești: Tarom și Carpatair, sau cele low cost precum: BlueAir, Ryanair, Wizzair, Easyjet ș.a.

  • În ce țări sa aplică regulamentele Uniunii Europene privind drepturile pasagerilor și obligațiile companiilor aeriene?

    Regulamentele UE sunt obligatorii în toate țările membre și pentru toate companiile care operează pe aeroporturile din spațiul Uniunii Europene.

Întrebări Frecvente anulări zboruri

  • Pot solicita rambursarea cheltuielilor suplimentare cauzate de anularea zborului?

    UnionClaim oferă ajutor în cazul zborurilor întrerupte, definite astfel în Regulamentul (CE) nr. 261/2004. Cheltuielile suplimentare nu fac parte din suma compensatorie.

    Deși este posibil să aveṭi dreptul de a solicita rambursarea cheltuielilor suplimentare, procedurile și rata de rambursare variază în funcție de compania aeriană. Pasagerii trebuie să dovedească cheltuielile și să demonstreze că a fost vina companiei aeriene.

    Puteți găsi mai multe informații pe blogul nostru.

  • Sunt eligibil pentru compensaṭie?

    Puteți verifica dacă aveți dreptul la compensaṭie cu ajutorul Calculatorului nostru - durează două minute și este complet gratuit.

    Pentru a obṭine compensaṭiile clienṭilor noștri, UnionRight își desfășoară activitatea în baza Regulamentului (CE) nr. 261/2004 care este aplicabil

    Zborurilor care pleacă din Uniunea Europeană, indiferent de compania aeriană care operează Zborurilor care ajung în Uniunea Europeană, operate de o companie aeriană din UE

    Puteți solicita compensaṭie pentru zborul întârziat sau anulat atâta timp cât întârzierea la destinaṭia finală este de cel puțin trei ore. Regulamentul (CE) nr. 261/2004 este aplicabil zborurilor supra-rezervate cât şi zborurilor întrerupte de pierderea zborului de conexiune.

  • Care sunt condițiile in care pot obține despăgubiri ?

    1. Dacă zbori pe teritoriul UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE);

    2. Dacă aterizezi pe un aeroport din UE, venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE;

    3. Dacă decolezi de pe un aeroport din UE, către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE.

  • Zborul meu a fost anulat, ce fac?

    Intră pe Verifica despagubirea și introdu detaliile zborului, după care vei fi contactat prin email sau vei fi sunat de către unul dintre consilierii noștri.

  • Când se consideră zbor anulat?

    Anularea se produce atunci când: Orarul inițial de zbor a fost anulat și ești transferat către un alt zbor planificat, avionul a decolat, dar a fost obligat să se reîntoarcă pe aeroportul de plecare și ați fost transferat către alt zbor, avionul aterizează pe un aeroport care nu este destinația finală indicată pe bilet, cu două excepții:

    • Ai acceptat redirecționarea (în condiții de transport comparabile și în cel mai scurt timp posibil) către aeroportul de destinație sau către orice altă destinație agreată de tine. În acest caz, se consideră că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare;

    • Aeroportul de sosire și aeroportul de destinație deservesc același oraș sau aceeași regiune. În acest caz, se consideră că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.

    Dacă zborul se anulează, ai dreptul la rambursare, redirecționare sau revenire la locul de plecare, precum și dreptul la asistență și despăgubiri. Compania aeriană îți datorează despăgubiri dacă ai fost informat în privința anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului.

  • Ce drepturi am în cazul anulării zborului?

    1. Acoperirea cheltuieliilor aferente mâncării, serviciilor de cazare și transport între aeroport și unitatea de cazare;

    2. Obținerea unei compensații între 250-600 de euro în funcție de distanța zborului;

    3. Asigurarea transportului către destinația inițială din bilet sau către altă destinație, la alegerea ta.

  • Cui solicit rambursarea cheltuielilor suplimentare cauzate de anularea zborului?

    Cheltuielile suplimentare vor fi asigurate de catre Compania Aeriană.

  • Care sunt actele necesare pentru solicitarea unei despăgubiri din cauza anulării unui zbor?

    • Confirmarea rezervării;

    • Boarding-Pass-ul aferent zborului în cauză;

    • Copia actului de identitate sau a pașaportului;

    • Confirmarea emisă de către compania aeriană privind întârzierea (dacă este cazul);

    • Corespondența purtată cu compania aeriană pănâ în acest moment (dacă este cazul).

  • Zborul meu urma să plece de la Bucuresti în această dimineață, însă compania aeriană tocmai mi-a trimis un mesaj prin care mă anunță că zborul a fost anulat. Am vreun drept în acest caz?

    DA, ai anumite drepturi în baza legislației UE. Poți solicita rambursarea prețului total al biletului pentru partea de călătorie neefectuată sau redirecționare în cel mai scurt timp.

    În cazul în care te afli deja la aeroport și optezi pentru redirecționare, ai dreptul la mese și băuturi răcoritoare, în funcție de timpul de așteptare, și la două apeluri telefonice, mesaje sau e-mailuri.

    De asemenea, ai dreptul la cazare peste noapte, în cazul în care redirecționarea are loc a doua zi și, în funcție de circumstanțe, poți primi compensații financiare.

  • Dacă aeroportul din care plec este situat în afara UE (călătoresc, de exemplu, dinspre Canada către Amsterdam), am vreun drept în cazul în care zborul este anulat?

    DA. Drepturile pasagerilor din UE se aplică în acest caz dacă zborul este operat de un transportator autorizat într-o țară din UE.

    De asemenea, dacă zborul tău este operat de un transportator din afara UE, este posibil să beneficiezi de anumite drepturi în baza legislației relevante a țării în care este autorizat transportatorul.

  • În cât timp primesc despăgubirea?

    Exista trei servicii de care poți beneficia în scopul primirii despagubirii, și anume:

    1. Serviciul Gold: Verificăm documentele și decidem printr-un proces rapid dacă te putem ajuta cu reclamația. Dacă decizia este una pozitivă, vom procesa reclamația ta imediat și vei primi banii în termen de 24 de ore de la semnarea ofertei.

    2. Serviciul Silver: Îți verificăm documentele și decidem dacă îți putem rezolva reclamația. Dacă decizia este pozitivă, vom procesa reclamația ta și vei primi banii în termen de 30 de zile de la semnarea ofertei.

    3. Serviciul Bronze: Transmite-ne detaliile zborului tău, iar noi cerem banii de la compania aeriană în numele tău - procedura poate dura o perioadă diferită de la caz la caz. După ce primim suma de bani, îți vom transfera compensația. Ne ocupăm rapid de întregul proces de la A la Z.

  • Care sunt situațiile în care NU se pot solicita compensații/despăgubiri din cauza zoburului anulat?

    Despăgubirile nu se acordă în situațiile în care se impun așa numite circumstanțe extraordinare.

    Circumstanțele extraordinare pot conduce la una sau mai multe anulări sau la sosirea cu întârziere la destinația finală.

    Printre evenimentele care pot fi considerate circumstanțe extraordinare se numără deciziile de gestionare a traficului aerian, instabilitatea politică, riscurile la adresa securității și condițiile meteo nefavorabile.

  • Care este cadrul legal pentru drepturile pasagerilor traficului aerian?
  • Care sunt companiile aeriene obligate să respecte drepturile prevăzute de regulamentele Uniunii Europene?

    Toate companiile care operează în spațiul aviatic al Uniunii Europene sunt obligate să respecte regulamentele UE, inclusiv companiile românești: Tarom și Carpatair, sau cele low cost precum: BlueAir, Ryanair, Wizzair, Easyjet ș.a.

  • În ce țări sa aplică regulamentele Uniunii Europene privind drepturile pasagerilor și obligațiile companiilor aeriene?

    Regulamentele UE sunt obligatorii în toate țările membre și pentru toate companiile care operează pe aeroporturile din spațiul Uniunii Europene.